Vatikanen väljer Accenture
Vatikanen väljer Accenture för att ta fram en grafisk identitet och innehåll för den digitala kommunikationsplattformen Vatican News.
Accenture Interactive kommer att utforma en digital strategi för att göra Vatikanens kommunikation tydligare och samla alla befintliga kommunikationskanaler under ett paraply - Vatikan News. Målet är att skapa en omfattande källa av digitalt medieinnehåll som vänder sig till människor över hela världen. Arbetet drivs på uppdrag av Vatikanstatens kommunikationsministerium, Segreteria per la Comunicazione.
– Vi lanserar nu den sista delen i det reformarbete som Påve Franciskus startat. Idag, när det kulturella förenas med det digitala, krävs också en produktionsprocess som skiljer sig från traditionella processer. I dag sker produktion och distribution med hjälp av olika mjukvaror i ett flertal mediekanaler. Samarbetet med Accenture Interactive har gjort det möjligt för oss att utveckla en omfattande strategi som förenar olika arbetsgrupper och format, samt stärker varumärket, samtidigt som vi kan ta tillvara befintlig talang på medieavdelningen, säger Monsignor Dario Edoardo Viganò, prefekt vid Vatikanens kommunikationssekretariat.
I uppdraget ingår att ta fram en tilltalande och interaktiv design för Vatican News. Accenture Interactive kommer även vara med och skapa ett mångspråkigt redaktionellt team som kommer att arbeta i olika kanaler och på flera plattformar.
Källa: Accenture
Läs mer om ämnet: