Få skönhetstips med hjälp av Kicks AI
Makeup-återförsäljaren Kicks har utvecklat en AI som kan föreslå skönhetsprodukter skräddarsydda för dig.
– Att erbjuda en personlig och guidande köpupplevelse oavsett kanal är centralt i vår omnikanalsstrategi. Även våra skönhetsexperter i butik kan dra nytta av Kicks Skin Analytics via iPads, säger Freddy Sobin, vd på Kicks.
En skräddarsydd låda hudvård
Kicks nya digitala kundassistans bygger på en AI som väljer ut hudvårdsprodukter skräddarsydda för din hudton och hur luftfuktigheten är där du vistas. Beslutet fattas genom att du som kund svarar på ett antal frågor om dig själv och din hudtyp som skickas in tillsammans med en selfie.
AI:n matar sedan ut ett paket med olika produkter för dag och natt, och i tre olika prisklasser.
Lösningen är framtagen i samarbete med den kommersiella plattformen Revieve.
– Som ledande skönhetsaktör vill vi alltid ligga i framkant och driva den digitala transformationen inom branschen och att konstant vidareutveckla kundupplevelsen. Att stärka både kundnöjdhet och lojalitet är avgörande för att vi som bolag ska kunna vara fortsatt konkurrenskraftiga, säger Freddy Sobin.
Källa: Kicks
Läs mer om ämnet: