Ett samarbete mellan Dell och Voister

Dells öppna skärmar

När Dell Technologies utvecklar skärmar ligger fokus på att garantera hög kvalitet, öppen standard och hållbarhet. Dessutom, skulle något gå sönder skickas en ny skärm dagen efter. 

Dells skärmar är resultatet av det nära samarbetet vi har med våra kunder och partners, där vi tillsammans analyserar och utvecklar produkter efter de visioner vi gemensamt önskar uppnå. Bland annat detta har gjort att vi fått ta emot pris som bäst på skärm-marknaden sju år i rad, säger Mats Jentzen, Client Solution Director på Dell Technologies i Sverige.

Dell arbetar med skärmar i olika storlekar, alltifrån 22 tums skrivbordsskärmar till 86 tums konferensrumsskärmar, och över hela spektrat prioriteras materialkvalitet högt. 

Om man får problem med sin skärm och vår tekniska support inte kan lösa det över telefon, kommer vi skicka en ny enhet nästa arbetsdag. Det har vi som treårig garanti på samtliga skärmar. För att få till en bra kvalitet och upplevelse så utför vi en hel del tester innan leverans, men skulle något ändå inträffa ska garantin innebära ytterligare en trygghet.

Viktigt att vara öppen

En vision som Dell har är att jobba med öppen standard genom hela produktportföljen. Då kunder sällan har en märkeshomogen miljö är detta särskilt viktigt för Dells skärmar och dockningsstationer, menar Mats Jentzen.  

Vi vill att kunder och partners väljer Dells skärmar på grund av vår kvalitet, funktionalitet och helhetsupplevelse. Det ska vara enkelt och smidigt att välja Dell, därför är öppen standard så viktigt för oss.

Produktionen och användningen av hårdvara, som exempelvis bildskärmar, kräver stor omtanke om miljön. Här försöker Dell tänka långsiktigt och ständigt utveckla produkter för att få till ett minskat klimatavtryck, både vid transport och användning. 

Ett exempel är att vi minskat elförbrukningen med runt 35 procent för varje generation av skärmar som vi lanserat. Samtidigt skeppas i stort sett alla våra skärmar via båt istället för flyg, vilket minskar vårt koldioxidutsläpp med 92 procent. Det handlar inte bara om att leverera bra produkter för våra kunder, utan även för vår planet, avslutar Mats Jentzen.

9 juni 2020Uppdaterad 2 oktober 2023Reporter Fredrik AdolfssondigitFoto adobestock

Voisters nyhetsbrev

Allt om digitalisering, branschens insikter och smartare teknik.

Rekommenderad läsning

Stäng