AI för hotellgästens skull

På det nyöppnade designhotellet At Six i Stockholm är digitaliseringen ett självklart verktyg för bästa hotellupplevelsen. I framtiden kommer varje gäst att få en anpassad vistelse.

Vad är Hotel At Six?

– Hotel At Six är en del av kedjan Nordic Hotel and Resort. Det är ett designhotell som öppnade i slutet av mars i år i Stockholm. Det är unikt i sin design och vi kan erbjuda en verkligt annorlunda upplevelse för våra gäster, säger Vaidotas Urbanavicius, it-chef på Hotel At Six.

Vad är ditt ansvar som it-chef?

– Jag har dagliga it-rutiner; jag hjälper vår personal att bli mer produktiva men också gäster eller konferensbesökare med att svara på olika frågor som handlar om it. Det finns många verktyg som kan hjälpa till att automatisera arbetet för personalen, så att de kan lägga mer av sin uppmärksamhet på gästerna, och det är ju det som är det viktiga i vår bransch; att kunderna får ett så bra bemötande som möjligt och känner sig välkomna.

Hur tror du att ni kommer arbeta annorlunda framöver?

– Jag tror framförallt på att mer och mer AI kommer att inkorporeras i verksamheten. Det kan verkligen hjälpa säljavdelningen med statistiska undersökningar. Andra bitar vi kan utveckla är arbetet med sociala medier, och där kan man se en framtid där vi har bättre koll på varje unik gäst i sig, och erbjuda var och en en unik upplevelse.

5 oktober 2017Uppdaterad 2 oktober 2023Reporter Tim LefflerdigitFoto Fredrik Kron, Adobe Stock

Voisters nyhetsbrev

Allt om digitalisering, branschens insikter och smartare teknik.

Rekommenderad läsning

Stäng