Kalle Hultenheim summerar Bootcamp
Deltagarna, Ebba Grön och användarna i fokus. Kalle Hultenheim, vd Atea Sverige, summerar årets Bootcamp och lyfter höjdpunkter och det oväntade.
Vad var bäst?
– Deltagarna är alltid bäst, det sättet de går in i den här mötesplatsen och att de från första sekund börjar dela med sig av sina erfarenheter och skapar nya kontakter. Det är det absolut bästa med Bootcamp. Sedan fanns det några fantastiska tal också och jag tror Katarina Gospic njuter fortfarande efter hennes rock and roll-välkomnande. Hon gjorde det också väldigt bra när det handlar om att få oss att förstå hur hjärnan fungerar och få till en beteendeförändring - för det är ju grunden till allt vi jobbar med.
Det passar ju bra in med årets tema som var det digitala ekosystemet också, som även det är en stor förändring. Tror du att deltagarna vet vad det är nu efter Bootcamp?
– Ja, framförallt så tror jag att de skapat sin egen uppfattning och kan se sina egna möjligheter. Det är ju inte bara ett ekosystem utan det är ju många som man kan dra nytta av. Om det är en sak de kan ta med sig så är det samarbete på ett nytt sätt, att hela tiden kunna utbyta information och på så sätt skapa smartare plattformar. Nästa steg för många är att fundera på vilket värde de ska vara med och tillföra, det är inte alltid så självklart.
Och i höst kommer vi att fortsätta att prata om digitala ekosystem under IT-arenan.
– Och jag gillar det. Att vi håller fast vid ett ämne och tar det vidare för just din verksamhet och organisation.
Och äntligen blev det Ebba Grön på Bootcamp.
– Ja, kvällsunderhållningen med Ebba Grön, Mia Skäringer, Gyllene Tider och sen avslutningen med Carolina Klüft var också helt lysande.
Läs mer om ämnet: