Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Jag förstår

Nominerad till
Publishingpriset 2017

En smartare it-nyhetssajt

Nominerad till
Publishingpriset 2017

Zelly slopar bindningstiden

Företaget Zelly är en ny spelare inom mjukvara och som vill nischa sig som en helhetsleverantör utan bindningstid.

Text Fredrik Adolfsson Foto Fredrik Kron 5 oktober 2017 digit

Vad är Zelly?

– Zelly är ett snabbväxande, ungt it-bolag som specialiserar sig på Software as a Service-tjänster. Vi är stora inom Office 365, jobbar mycket med infrastruktur som Netscaler, Citrix, bygger fjärrskrivbord och den typen av arbetsplats som tjänst för företag.

Vad är er grej?

– Det som gör att vi sticker ut på marknaden är att vi först och främst vill vara en helhetsleverantör för våra kunder – en single point of contact. Men vi försöker också revolutionera it-industrin genom att jobba utan bindningstider. På så sätt ska vi garantera så bra support som möjligt, och det är vi ganska ensamma om.

Ni satsar också på kundnöjdhet, men det gör väl alla?

– Ja men precis, för oss är kundnöjdheten det viktigaste. Vi vill att företagen ska vara trygga, glada och nöjda med oss och genom att inte ha några långa avtalstider så måste vi vara på tårna. Vi måste garantera att våra kunder är nöjda, annars så lämnar de oss. Och det har visat sig att kunderna lämnar inte, de stannar kvar. Vi satsar på kundnöjdhet – på riktigt.

Hur ser er verksamhet ut i framtiden?

– Det är svårt att säga vart vi kommer att vara, men vi kommer att vara en stor spelare i Stockholm och förhoppningsvis runt om i hela Sverige.

Rekommenderad läsning

Umia väljer molnet

3 nov 2017 digit

Installationsföretaget Umia satsar på molnet och säljer ut all sin it-drift. Det ska spara pengar, få verksamheten mer flexibel och göra så att medarbetarna kan fokusera på annat.

Pensionsmyndigheten gör det enklare

20 okt 2016 digit

video

Pensionsmyndigheten har lanserat tjänsten Efterlevandeguiden som ska underlätta för närstående vid dödsfall. De har också kommit ut med en ny mer funktionell hemsida.

Swedbank: Vi vill göra affärer på biblioteket

20 okt 2016 ledarskap

video

Swedbank vill möjliggöra att deras rådgivare ska kunna göra affärer - som exempelvis betala ut lån - utanför bankkontoren, men det finns vissa säkerhetsaspekter att lösa först.

Så ska Scania nå sina mål

20 okt 2016 ledarskap

video

Scania ska via programmet Scania Enterprise Collaboration nå sina långsiktiga mål när det gäller bland annat försäljningsvolymer. Programmet ska leda till modernare och effektivare arbetsverktyg och ansvarig över det är Per Andersson.

AI för hotellgästens skull

5 okt 2017 digit

video

På det nyöppnade designhotellet At Six i Stockholm är digitaliseringen ett självklart verktyg för bästa hotellupplevelsen. I framtiden kommer varje gäst att få en anpassad vistelse.

Swedbank automatiserar för säkerhet

6 okt 2017 digit

video

Med 16 000 medarbetare i framförallt Sverige och Baltikum har Swedbank en stor och omfattande klientstruktur. Automation ger en snabb och säker leverans och möjlighet till utveckling. 

W10 gör Scania enhetligt

6 okt 2017 digit

video

Scania började implementera Windows 10 till medarbetarna på kontoren under våren 2016. Nu är det dags för produktionsenheterna att få tillgång till plattformen och vinsterna är stora - men det finns också utmaningar.

Service on-prem eller i molnet

20 sep 2016 digit

video

Loxysoft levererar lösningar inom kundservice och försäljning med kontor i Sverige, Norge och USA. Utmaningen är att leverera kundanpassade lösningar inte minst på den krävande USA-marknaden.

Så digitaliserar ett energibolag

21 sep 2016 digit

video

Med vindkraftsparker, portföljförvaltning, elhandel och många kunder har Jämtkraft alla möjligheter att dra fördel av digitaliseringen. Joachim Spejare, it-chef på Jämtkraft berättar om arbetet.